Straight across the room with a look in your eye.

Felicia | 2011-08-28 | 21:07:33
Skola + malmöfestivalen + pojkvän = dålig uppdatering. Så ja, det har varit helt tomt här hela veckan. Så nu kommer det säkert bli ett jättelångt inlägg om vad jag har haft för mig hela denna veckan!

Jag åkte ju till malmöfestivalen med Emma i måndags och ja.. Vi gjorde inte jättemycket faktiskt. Vi åt på subway och pratade om de få, fina minnena vi har tillsammans och så skrattade vi massor! Vi lade inte jättemycket uppmärksamhet på att det faktiskt var malmöfestivalen utan vi gick bara runt överallt och ingenstans!

I tisdags var det dags för den andra dagen på gymnasiet och det var riktigt kul faktiskt. Vi blev indelade i grupper och så fick vi en uppgift. Vi skulle skriva en låt med ackorden G, D, Em och C. Och så var vi tvungna att ha med vissa ord. När vi sen skulle spela upp, så insåg vi att alla andra grupper förutom vår hade tagit uppgiften seriöst och gjort jättebra, fina låtar, haha. Men det gjorde ingenting, för vi hade roligt ändå.
Efter skolan den dagen så åkte jag först till Helsingborg och mötte upp Jacob och sen åkte vi vidare till Lund. För jag fyllde 16 år, så vi tänkte "fira" det lite grann genom att bara träffas. Vi åt på burger king och sen gjorde vi inte så mycket mer, men det var faktiskt mysigt ändå. Och sen när jag kom hem så fick jag äta kladdkaka med mamma och lillebror och kolla på True Talent!

I onsdags så skulle vi mest träffa SYV, skolsköterskan och kuratorn på skolan och lyssna på dem. Efter lunch så var det dags för något som heter "Lena Live" och det gick i princip ut på att vi skulle lära känna lärarna lite, samtidigt som fick lyssna på när de spelade och sjöng och så var det en musik-frågesport! Rätt kul ändå.
Efter skolan träffade jag mormor. Vi skulle shoppa som en födelsedagspresent till mig! Jag hittade en del på rea, så det blev rätt mycket ändå! Två vanliga långärmade tröjor, ett linne, en t-shirt, knästrumpor, jeans och en "college-baseball-tröja", vet inte vad dem kallas, haha. Efter det var jag rätt trött i benen, men ändå så stannade jag kvar och kollade på Eric Saade tillsammans med mormor och min kusin, haha!

I torsdags var vi på stadsvandring efter lunchen i skolan. Shit, vad det var jobbigt! Vi blev indelade i grupper igen och så fick vi en karta och några uppgifter, så skulle vi gå runt i Malmö och göra de här uppgifterna ändå. Det var helt okej, men det var sjukt jobbigt att gå! Vi gick ändå i två timmar, trodde att jag skulle dö, haha. Sedan hämtade mamma upp mig så åkte vi och handlade en skolkalender till mig, typ. Sedan åt vi pizza och hade det mysigt, eftersom det var sista kvällen tillsammans innan mamma skulle åka.

Så ja, i fredags åkte mamma och hennes bästa vän till Alcudia, Mallorca. Är rätt så avundsjuk, men så får det vara! Jag och Anton kommer ju såklart inte att vara ensamma hemma hela veckan, utan pappa kom hit från Göteborg i fredags och ska vara här tills mamma kommer hem!
I skolan så hade vi en friluftsdag som faktiskt var rätt rolig. Vi skulle lära känna tvåorna och treorna också lite grann och leka lite lekar och sånt där. Mot slutet av dagen blev det riktigt varmt och lite jobbigt, men ändå en rätt rolig dag.
Och efter skolan åkte jag vidare till Jacob och stannade där tills idag. Vi har ätit mycket godis och haft det mysigt tillsammans.

Nu har jag nästan precis duschat och sitter och halvkollar på tv. Ikväll blir det kanske en film, annars ska jag nog bara läsa lite innan jag går och lägger mig!





▲ KOMMENTARER ▲

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback